باز پس گیری يكصد هكتار اراضي ملي و دولتي در بافق

یزدفردا "بالغ بر يكصد هكتار اراضي ملي و دولتي در سالجاري از متجاوزين باز پس گرفته شد.

 به گزارش علی عسکری از بافق:معاون حفاظت و امور اراضي منابع طبيعي استان يزد در مراسم افتتاح پاسگاه ويژه حفاظت از منابع طبيعي بافق گفت: از ابتداي امسال تاكنون افزون بر يكصد هكتار اراضي ملي و دولتي به ارزش 10 ميليارد ريال با حكم قضايي از متجاوزين و زمين خواران باز پس گرفته شده است.
 سيد جمال موسوي زاده، عرصه هاي منابع طبيعي استان يزد را بيش از 12 ميليون هكتار اعلام كرد و افزود : هم اينك 160 نيروي رسمي و 120 نفر محافظ افتخاري حفاظت از عرصه ها و منابع طبيعي استان را برعهده دارند.
وي از راه اندازي هفت پاسگاه ويژه حفاظت منابع طبيعي از دهه فجر تاكنون در شهرستانهاي اردكان، ميبد، تفت، مهريز، خاتم، ابركوه و بافق خبر داد و گفت: تا پايان هفته منابع طبيعي پاسگاه شهرستان هاي طبس، صدوق و يزد نيز راه اندازي مي شود و تأسيس پاسگاه شهرستان بهاباد هم در دست اقدام است كه در آينده نزديك راه اندازي خواهد شد.
موسوي زاده هزينه تجهيز و راه اندازي هر پاسگاه حفاظت از منابع طبيعي را حدود 50 ميليون ريال عنوان كرد و گفت: اين مبلغ از محل اعتبارات بخش حفاظت اداره كل منابع طبيعي استان تأمين و پرداخت مي شود. وي حفاظت بيشتر و اقدام به موقع در برخورد با متخلفين و متجاوزين، تشكيل و تكميل پرونده مقدماتي حسب دستور مقام قضايي جهت تسريع در امرحفاظت از عرصه ها و منابع طبيعي را از مهم ترين اهداف ايجاد و راه اندازي اين پاسگاه ها برشمرد.
 خاطر نشان مي شود هفتمين پاسگاه ويژه حفاظت از منايع طبيعي استان يزد با حضور معاونت حفاظت و امور اراضي اداره كل منابع طبيعي استان يزد و مسئولان نظامي، انتظامي و قضايي بافق در محل ساختمان اداره منابع طبيعي اين شهرستان افتتاح و راه اندازي شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا